preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Sveti Ilija

 > Naslovnica
Vijesti

PROJEKTNI DAN U NAŠOJ ŠKOLI

Autor: Gordana Šimunec, 10. 5. 2015.

Posijali smo smijeh

Nakon prvog vodenog  projektnog dana, svoju smo nastavu po drugi put pripremili na drugačiji i vrlo zanimljiv način. Naš drugi projektni dan pod nazivom „Smijemo s(m)ijati smijeh“ održan je u četvrtak, 7. svibnja 2015. godine. Ovog su puta radionice vodili učitelji društvene i humanističke skupine predmeta te su zajedno sa svim učenicima obilježili Svjetski dan smijeha.

U nastavku pročitajte više o radu radionica.

SMIJEM SE, SMIJEŠ SE

Voditeljice: učiteljice hrvatskoga jezika Maja Priher i Nikolina Cikač

Cilj ove radionice bio je izraditi kratki film i prezentaciju o radu same radionice, snimiti radioigru, napraviti dramatizaciju teksta i pripremiti scensku improvizaciju, razgovarati o vicevima, naučiti nešto više o njihovim obilježjima, izraditi plakat za predstavljanje i pripremiti interpretaciju viceva koje su učenici odabrali. Zapravo, u skupini se radilo sve ono što je učenicima blisko i što vole raditi. Pritom su se dobro zabavili i nasmijali. Učiteljice su zadovoljne radom, trudom i dobrim raspoloženjem učenika i svima nam poručuju da se smijemo koliko god možemo te da ne smijemo odustajati od onoga što nas potiče na smijeh. 

LA-CHA-CHA-CHEN

Voditeljica: učiteljica njemačkog jezika Marija Ružić

Sam naziv radionice nastao je zbog česte pogreške u pisanju riječi Lachen (smijeh). Radionica se održala u četiri dijela. Učenici su se bavili brzalicama koje su trebali izgovarati, tražili su citate poznatih osoba, čitali poslovice te smišljali imperative, na temu smijeha, koje su kasnije predstavljali. Učenici su trebali puno toga pripremiti, pročitati i prevesti i to nije bilo nimalo lako, no učiteljica je jako zadovoljna njihovim radom. Učiteljica je završila porukom: „Jeden Tag am den du nicht lachst ist ein verlorener Tag“.

 LAUGH IS THE GREATEST WISDOM

Voditeljica:  učiteljica engleskog jezika Mirjana Vrček

Da je smijeh najveći lijek, koji nam daje volju za životom, potvrdila je vesela i raspjevana skupina na ovoj radionici. Učiteljicu Mirjanu smijeh povezuje s onim što ljude izvlači iz lošeg raspoloženja, tuge i ružnih situacija.  Sve to potaknulo ju je da učenici sami pokušaju napraviti karikature, igre, viceve  te da se dobro zabave.  Poruka ove radionice je bila „Smij se što više jer smijeh je život.“

EVERYONE SMILES IN THE SAME LANGUAGE

Voditeljica: učiteljica engleskog jezika Lucija Katančić

U ovoj su radionici učenici pričali viceve, natjecali se u raznim igrama riječima te radili dramatizaciju i scensku improvizaciju pjesmice koja govori o smiješnim situacijama iz školskog života. Učiteljica je zadovoljna radom radionice i njenim konačnim rezultatom. Poručili su nam: „Smijte se što više.“

PREZENTACIJA SMIJEHA

Voditelj: učitelj informatike Tomislav Vertuš

Zadatak učenika bio je popratiti rad svih radionica i napraviti prezentaciju kao uvod u predstavljanje radionica u školskoj dvorani. Učenici koji su prisustvovali na radionici poboljšali su svoje vještine kod izrade prezentacija i uvježbali izlaganje prezentacije. Svi su učenici bili odlično raspoloženi i veseli.

MOŽE LI POVIJEST BITI SMIJEŠNA

Voditeljica:  učiteljica povijesti Martina Sedlar

Učenici su imali priliku saznati da se povijest može prikazati na smiješan način te da i u povijesti ima smiješnih situacija. U ovoj su radionici učenici gledali film Charlieja Chaplina „Veliki diktator“ koji govori o jednom teškom povijesnom razdoblju te prikazuje razdoblje Prvoga svjetskog rata na komičan način. Rad u skupinama i gledanje filma pokazali su se vrlo uspješnima. Njihov Charlie Chaplin (Leon Blaži) zabavljao nas je tijekom predstavljanja projekta u školskoj dvorani.

BUM-TRAS SVI NA GLAS!

Voditeljica: učiteljica glazbene kulture Jelena Keretić

Učenici vole svirati, a na satovima glazbene kulture nama baš puno prilika za sviranje pa je učiteljica na svojoj radionici odlučila  uvježbati jednu pjesmu svirajući udaraljke. Na radionici je bilo jako veselo i smiješno. Pjevajući i svirajući poručuju nam: „Osjeti ritam života i smij se svakodnevno.“

(NE)KNJIŽEVNI SMJEHOMJER

Voditeljica: knjižničarka Aleksandra Damjanić

Samo ime radionice govori o “mjerenju“ smijeha u različitim književnim i neknjiževnim tekstovima kao što su ulomci iz knjige, vicevi, stripovi... Nakon što su se prisjetili zašto je smijeh dobar,  učenici su čitali i zabavljali se radeći plakat. Uvježbavali su pantomime kako bi ostale potaknuli da pročitaju neke zanimljive knjige. Cilj radionice bio je puno se smijati, a učenici su zaključili da je smijeh vrlo važan kako bismo učinili život ljepšim i boljim. Knjižničarka nam poručuje: „Smijemo s(m)ijati smijeh jer ako mi zračimo pozitivnom energijom, onda će i svima oko nas biti ljepše.“

TKO SE IZA OSMIJEHA KRIJE?

Voditeljica: učiteljica likovne kulture Dijana Piskač

Tema ove radionice bile su karikature poznatih ličnosti. Naši su mladi umjetnici skupivši otpad  i otopivši pastele izradili karikature osoba koje su učenici na predstavljanju trebali otkriti. Prikupili su puno otpada koji su našli po ladicama, očistili su ladice i napravili nešto korisno. S veseljem su uredili okoliš putem recikliranja. Cilj je bio dobro se zabaviti i nasmijati publiku u čemu su svakako uspjeli.

I BOG SE VOLI SMIJATI

Voditeljica: sestra Leopolda Kefelja

Učenici na ovoj radionici imali su priliku na jedan veseo način upoznati smijeh i svjedočanstva o Božjoj radosti. Pogledali su priloge o časnim sestrama koje u svoj duhovni poziv uključuju pjesmu i veselje, pripremili kratku scensku improvizaciju te nam svima poručili da je ljepše i bolje živjeti u radosti i ljubavi. Poruka radionice je:  „Poznato je da osmijehom primamo bol i podnosimo teškoće. Kako bismo samo bili nezahvalni kad se svemu ne bismo nasmijali?“

 

MAX SUCHT DEN SUPERSTAR

Nakon predstavljanja radionica u školskoj dvorani, održano je pjevačko natjecanje „Max sucht den Superstar“. Nastupali su učenici nižih i viših razreda pjevajući pjesme na njemačkom jeziku. Učenike su za natjecanje pripremale učiteljice Marija Ružić i Maja Majnarić. Na kraju je Prosudbeno povjerensto objavilo da su pobjedu odnijele Lea i Sara Juriša, učenice 6.b razreda, te da će one predstavljati našu školu na Županijskom natjecanju u OŠ Cestica 15. svibnja.

 

Uz smijeh, glumu, pjesmu i ples priveli smo i ovaj projektni dan kraju. Osmijesi se nisu skidali s dječjih lica. Upravo bi tako trebao izgledati svaki dan jer osmijeh je ukras svakoga lica zato smijmo se i budimo sretni i zadovoljni. smiley

 

Što je o cijelom ovom danu i o oba projekta rekla naša ravnateljica Anđelka Rihtarić, pročitajte u nastavku.

Kako ste zapravo došli na ideju da se ovako nešto održi u našoj školi?

Kako sam došla na ideju? Nažalost, to nije moja ideja. To je jedna poprilično starija pedagoška ideja. Ima jedna lijepa izreka: „Reci mi i zaboravit ću, pokaži mi možda ću zapamtiti, uključi me i daj mi da sam napravim. To nikada neću zaboraviti.“ Tako smo i mi htjeli da učenici vide kako je to raditi i stvarati zajedno.

Kako ste Vi, kao ravnateljica, zadovoljni ovim projektnim danom?

Na samom početku ovoga dana zajedno s našom pedagoginjom obišla sam sve radionice i mogu reći da je prekrasan osjećaj kada vidiš da sto pedeset učenika radi u radionicama. Ono što je najljepše u svemu tome je da smo mi ušle u učionice i da nas nitko nije doživljavao, jednostavno zato jer su svi bili predani radu, stvaranju, kreativnim idejama. Atmosfera je zaista odlična. Jako sam sretna i zadovoljna svime što postižemo. 

Što mislite o radu učenika i ovakvom načinu učenja?

Moram reći, ovo je dan smijeha, a zapravo svi jako ozbiljno rade. Takav zapravo smijeh i jest, ozbiljan rad je uistinu takav, no mogu reći da je ono što radite prekrasno. Stvarate, družite se i jako puno učite kroz ovakav način, razgovorom i igrom. Na takav način ćete jako, jako puno naučiti, a to je ono najvrednije.

Kako Vam se čini timski rad učenika različitih razrednih odjela?

To je jedna bitna stvar ovoga projektnog dana. Svaka je radionica sastavljena od učenika od petog do osmog razreda. Znači, vi ste u radionicama i s onim učenicima s kojima inače niste u svojim razredima. Lijepo je da zajedno radite i da ste dobri jedni drugima, drago mi je da je to tako, vidljiva je odlična suradnja i pomaganje.

Kada kažem učenicima iz drugih škola da će se u našoj školi održati projektni dan oni me pitaju: „Što je to?“ Kako biste Vi objasnili naš projektni dan?

Jako mi je drago da vi o svojim iskustvima pričate i s učenicima iz drugih škola i drago mi je da smo u tome smislu dobri i napredni jer, vama, učenicima će to biti jedno od najdragocjenijih iskustava u vašemu školovanju. Dakle, učenje kroz projekt je zapravo najbolji i najkvalitetniji oblik učenja, to je oblik učenja i rada koji nije isključivo predavački. Vaši učitelji danas ne stoje pred vama i ne predaju vam, nego su vam dali samo smjernice, dali su vam ideje i upute, a nakon toga sve je na vama i u tome i jeste smisao ovoga prekrasnoga dana.

Kako ste zadovoljni prvim projektnim danom koji je održan u ožujku?

Moram reći jednu bitnu stvar da smo nakon prvog vodenog projektnog dana napravili anketu među učenicima  i učiteljima i anketa je pokazala da ste svi jako zadovoljni takvim načinom učenja i da vam se jako svidio. Onako u grubo bih mogla reći da je čak 98% učenika dalo najviše ocjene svemu što smo ispitivali, što zapravo znači da smo na dobrome putu.

Imate li planove da se u budućnosti održi još ovakvih projektnih dana?

Da, obavezno. Mi ćemo odmah danas nakon što završimo naš projektni dan imati jedan kolegij učitelja predmetne nastave gdje ćemo analizirati rezultate obaju projektnih dana i gdje ćemo zapravo odlučiti što i kako ćemo dalje. Ovo se pokazao kao odličan način učenja i svakako želimo da se ovakvo što nastavi.

Što za Vas znači smijeh? Kako Vi u svome životu živite radost i smijeh?

Bez smijeha ne bi vrijedilo živjeti. Smijeh je onaj najljepši začin u životu, sve što radimo u životu ako radimo sa smijehom, s vedrinom, s optimizmom zapravo je i lakše, i ljepše, i bolje ide. Naime, ako čovjek u životu nije veseo, ako nije optimist, ako ne vjeruje u sebe i u ljude pokraj sebe, onda je zapravo pitanje vrijedi li živjeti? Mene su upravo taj smijeh i vedrina izvukli iz nekih tužnih raspoloženja i svi problemi se puno bolje rješavaju sa smijehom.

Recite nam neku poruku o smijehu i svemu ovome.

Moja poruka svima vama, djeco, je da ostanete za cijeli život ovakvi kakvi ste danas, veseli i nasmijani, zainteresirani, radoznali i znatiželjni. Otkrivajte svijet, uživajte u druženju sa svojim prijateljima i upoznavanju drugih ljudi.

 
Hana Šestak, 8.a




Vijesti

PROJEKTNI DAN U NAŠOJ ŠKOLI

Autor: Gordana Šimunec, 10. 5. 2015.

Posijali smo smijeh

Nakon prvog vodenog  projektnog dana, svoju smo nastavu po drugi put pripremili na drugačiji i vrlo zanimljiv način. Naš drugi projektni dan pod nazivom „Smijemo s(m)ijati smijeh“ održan je u četvrtak, 7. svibnja 2015. godine. Ovog su puta radionice vodili učitelji društvene i humanističke skupine predmeta te su zajedno sa svim učenicima obilježili Svjetski dan smijeha.

U nastavku pročitajte više o radu radionica.

SMIJEM SE, SMIJEŠ SE

Voditeljice: učiteljice hrvatskoga jezika Maja Priher i Nikolina Cikač

Cilj ove radionice bio je izraditi kratki film i prezentaciju o radu same radionice, snimiti radioigru, napraviti dramatizaciju teksta i pripremiti scensku improvizaciju, razgovarati o vicevima, naučiti nešto više o njihovim obilježjima, izraditi plakat za predstavljanje i pripremiti interpretaciju viceva koje su učenici odabrali. Zapravo, u skupini se radilo sve ono što je učenicima blisko i što vole raditi. Pritom su se dobro zabavili i nasmijali. Učiteljice su zadovoljne radom, trudom i dobrim raspoloženjem učenika i svima nam poručuju da se smijemo koliko god možemo te da ne smijemo odustajati od onoga što nas potiče na smijeh. 

LA-CHA-CHA-CHEN

Voditeljica: učiteljica njemačkog jezika Marija Ružić

Sam naziv radionice nastao je zbog česte pogreške u pisanju riječi Lachen (smijeh). Radionica se održala u četiri dijela. Učenici su se bavili brzalicama koje su trebali izgovarati, tražili su citate poznatih osoba, čitali poslovice te smišljali imperative, na temu smijeha, koje su kasnije predstavljali. Učenici su trebali puno toga pripremiti, pročitati i prevesti i to nije bilo nimalo lako, no učiteljica je jako zadovoljna njihovim radom. Učiteljica je završila porukom: „Jeden Tag am den du nicht lachst ist ein verlorener Tag“.

 LAUGH IS THE GREATEST WISDOM

Voditeljica:  učiteljica engleskog jezika Mirjana Vrček

Da je smijeh najveći lijek, koji nam daje volju za životom, potvrdila je vesela i raspjevana skupina na ovoj radionici. Učiteljicu Mirjanu smijeh povezuje s onim što ljude izvlači iz lošeg raspoloženja, tuge i ružnih situacija.  Sve to potaknulo ju je da učenici sami pokušaju napraviti karikature, igre, viceve  te da se dobro zabave.  Poruka ove radionice je bila „Smij se što više jer smijeh je život.“

EVERYONE SMILES IN THE SAME LANGUAGE

Voditeljica: učiteljica engleskog jezika Lucija Katančić

U ovoj su radionici učenici pričali viceve, natjecali se u raznim igrama riječima te radili dramatizaciju i scensku improvizaciju pjesmice koja govori o smiješnim situacijama iz školskog života. Učiteljica je zadovoljna radom radionice i njenim konačnim rezultatom. Poručili su nam: „Smijte se što više.“

PREZENTACIJA SMIJEHA

Voditelj: učitelj informatike Tomislav Vertuš

Zadatak učenika bio je popratiti rad svih radionica i napraviti prezentaciju kao uvod u predstavljanje radionica u školskoj dvorani. Učenici koji su prisustvovali na radionici poboljšali su svoje vještine kod izrade prezentacija i uvježbali izlaganje prezentacije. Svi su učenici bili odlično raspoloženi i veseli.

MOŽE LI POVIJEST BITI SMIJEŠNA

Voditeljica:  učiteljica povijesti Martina Sedlar

Učenici su imali priliku saznati da se povijest može prikazati na smiješan način te da i u povijesti ima smiješnih situacija. U ovoj su radionici učenici gledali film Charlieja Chaplina „Veliki diktator“ koji govori o jednom teškom povijesnom razdoblju te prikazuje razdoblje Prvoga svjetskog rata na komičan način. Rad u skupinama i gledanje filma pokazali su se vrlo uspješnima. Njihov Charlie Chaplin (Leon Blaži) zabavljao nas je tijekom predstavljanja projekta u školskoj dvorani.

BUM-TRAS SVI NA GLAS!

Voditeljica: učiteljica glazbene kulture Jelena Keretić

Učenici vole svirati, a na satovima glazbene kulture nama baš puno prilika za sviranje pa je učiteljica na svojoj radionici odlučila  uvježbati jednu pjesmu svirajući udaraljke. Na radionici je bilo jako veselo i smiješno. Pjevajući i svirajući poručuju nam: „Osjeti ritam života i smij se svakodnevno.“

(NE)KNJIŽEVNI SMJEHOMJER

Voditeljica: knjižničarka Aleksandra Damjanić

Samo ime radionice govori o “mjerenju“ smijeha u različitim književnim i neknjiževnim tekstovima kao što su ulomci iz knjige, vicevi, stripovi... Nakon što su se prisjetili zašto je smijeh dobar,  učenici su čitali i zabavljali se radeći plakat. Uvježbavali su pantomime kako bi ostale potaknuli da pročitaju neke zanimljive knjige. Cilj radionice bio je puno se smijati, a učenici su zaključili da je smijeh vrlo važan kako bismo učinili život ljepšim i boljim. Knjižničarka nam poručuje: „Smijemo s(m)ijati smijeh jer ako mi zračimo pozitivnom energijom, onda će i svima oko nas biti ljepše.“

TKO SE IZA OSMIJEHA KRIJE?

Voditeljica: učiteljica likovne kulture Dijana Piskač

Tema ove radionice bile su karikature poznatih ličnosti. Naši su mladi umjetnici skupivši otpad  i otopivši pastele izradili karikature osoba koje su učenici na predstavljanju trebali otkriti. Prikupili su puno otpada koji su našli po ladicama, očistili su ladice i napravili nešto korisno. S veseljem su uredili okoliš putem recikliranja. Cilj je bio dobro se zabaviti i nasmijati publiku u čemu su svakako uspjeli.

I BOG SE VOLI SMIJATI

Voditeljica: sestra Leopolda Kefelja

Učenici na ovoj radionici imali su priliku na jedan veseo način upoznati smijeh i svjedočanstva o Božjoj radosti. Pogledali su priloge o časnim sestrama koje u svoj duhovni poziv uključuju pjesmu i veselje, pripremili kratku scensku improvizaciju te nam svima poručili da je ljepše i bolje živjeti u radosti i ljubavi. Poruka radionice je:  „Poznato je da osmijehom primamo bol i podnosimo teškoće. Kako bismo samo bili nezahvalni kad se svemu ne bismo nasmijali?“

 

MAX SUCHT DEN SUPERSTAR

Nakon predstavljanja radionica u školskoj dvorani, održano je pjevačko natjecanje „Max sucht den Superstar“. Nastupali su učenici nižih i viših razreda pjevajući pjesme na njemačkom jeziku. Učenike su za natjecanje pripremale učiteljice Marija Ružić i Maja Majnarić. Na kraju je Prosudbeno povjerensto objavilo da su pobjedu odnijele Lea i Sara Juriša, učenice 6.b razreda, te da će one predstavljati našu školu na Županijskom natjecanju u OŠ Cestica 15. svibnja.

 

Uz smijeh, glumu, pjesmu i ples priveli smo i ovaj projektni dan kraju. Osmijesi se nisu skidali s dječjih lica. Upravo bi tako trebao izgledati svaki dan jer osmijeh je ukras svakoga lica zato smijmo se i budimo sretni i zadovoljni. smiley

 

Što je o cijelom ovom danu i o oba projekta rekla naša ravnateljica Anđelka Rihtarić, pročitajte u nastavku.

Kako ste zapravo došli na ideju da se ovako nešto održi u našoj školi?

Kako sam došla na ideju? Nažalost, to nije moja ideja. To je jedna poprilično starija pedagoška ideja. Ima jedna lijepa izreka: „Reci mi i zaboravit ću, pokaži mi možda ću zapamtiti, uključi me i daj mi da sam napravim. To nikada neću zaboraviti.“ Tako smo i mi htjeli da učenici vide kako je to raditi i stvarati zajedno.

Kako ste Vi, kao ravnateljica, zadovoljni ovim projektnim danom?

Na samom početku ovoga dana zajedno s našom pedagoginjom obišla sam sve radionice i mogu reći da je prekrasan osjećaj kada vidiš da sto pedeset učenika radi u radionicama. Ono što je najljepše u svemu tome je da smo mi ušle u učionice i da nas nitko nije doživljavao, jednostavno zato jer su svi bili predani radu, stvaranju, kreativnim idejama. Atmosfera je zaista odlična. Jako sam sretna i zadovoljna svime što postižemo. 

Što mislite o radu učenika i ovakvom načinu učenja?

Moram reći, ovo je dan smijeha, a zapravo svi jako ozbiljno rade. Takav zapravo smijeh i jest, ozbiljan rad je uistinu takav, no mogu reći da je ono što radite prekrasno. Stvarate, družite se i jako puno učite kroz ovakav način, razgovorom i igrom. Na takav način ćete jako, jako puno naučiti, a to je ono najvrednije.

Kako Vam se čini timski rad učenika različitih razrednih odjela?

To je jedna bitna stvar ovoga projektnog dana. Svaka je radionica sastavljena od učenika od petog do osmog razreda. Znači, vi ste u radionicama i s onim učenicima s kojima inače niste u svojim razredima. Lijepo je da zajedno radite i da ste dobri jedni drugima, drago mi je da je to tako, vidljiva je odlična suradnja i pomaganje.

Kada kažem učenicima iz drugih škola da će se u našoj školi održati projektni dan oni me pitaju: „Što je to?“ Kako biste Vi objasnili naš projektni dan?

Jako mi je drago da vi o svojim iskustvima pričate i s učenicima iz drugih škola i drago mi je da smo u tome smislu dobri i napredni jer, vama, učenicima će to biti jedno od najdragocjenijih iskustava u vašemu školovanju. Dakle, učenje kroz projekt je zapravo najbolji i najkvalitetniji oblik učenja, to je oblik učenja i rada koji nije isključivo predavački. Vaši učitelji danas ne stoje pred vama i ne predaju vam, nego su vam dali samo smjernice, dali su vam ideje i upute, a nakon toga sve je na vama i u tome i jeste smisao ovoga prekrasnoga dana.

Kako ste zadovoljni prvim projektnim danom koji je održan u ožujku?

Moram reći jednu bitnu stvar da smo nakon prvog vodenog projektnog dana napravili anketu među učenicima  i učiteljima i anketa je pokazala da ste svi jako zadovoljni takvim načinom učenja i da vam se jako svidio. Onako u grubo bih mogla reći da je čak 98% učenika dalo najviše ocjene svemu što smo ispitivali, što zapravo znači da smo na dobrome putu.

Imate li planove da se u budućnosti održi još ovakvih projektnih dana?

Da, obavezno. Mi ćemo odmah danas nakon što završimo naš projektni dan imati jedan kolegij učitelja predmetne nastave gdje ćemo analizirati rezultate obaju projektnih dana i gdje ćemo zapravo odlučiti što i kako ćemo dalje. Ovo se pokazao kao odličan način učenja i svakako želimo da se ovakvo što nastavi.

Što za Vas znači smijeh? Kako Vi u svome životu živite radost i smijeh?

Bez smijeha ne bi vrijedilo živjeti. Smijeh je onaj najljepši začin u životu, sve što radimo u životu ako radimo sa smijehom, s vedrinom, s optimizmom zapravo je i lakše, i ljepše, i bolje ide. Naime, ako čovjek u životu nije veseo, ako nije optimist, ako ne vjeruje u sebe i u ljude pokraj sebe, onda je zapravo pitanje vrijedi li živjeti? Mene su upravo taj smijeh i vedrina izvukli iz nekih tužnih raspoloženja i svi problemi se puno bolje rješavaju sa smijehom.

Recite nam neku poruku o smijehu i svemu ovome.

Moja poruka svima vama, djeco, je da ostanete za cijeli život ovakvi kakvi ste danas, veseli i nasmijani, zainteresirani, radoznali i znatiželjni. Otkrivajte svijet, uživajte u druženju sa svojim prijateljima i upoznavanju drugih ljudi.

 
Hana Šestak, 8.a




Vijesti

PROJEKTNI DAN U NAŠOJ ŠKOLI

Autor: Gordana Šimunec, 10. 5. 2015.

Posijali smo smijeh

Nakon prvog vodenog  projektnog dana, svoju smo nastavu po drugi put pripremili na drugačiji i vrlo zanimljiv način. Naš drugi projektni dan pod nazivom „Smijemo s(m)ijati smijeh“ održan je u četvrtak, 7. svibnja 2015. godine. Ovog su puta radionice vodili učitelji društvene i humanističke skupine predmeta te su zajedno sa svim učenicima obilježili Svjetski dan smijeha.

U nastavku pročitajte više o radu radionica.

SMIJEM SE, SMIJEŠ SE

Voditeljice: učiteljice hrvatskoga jezika Maja Priher i Nikolina Cikač

Cilj ove radionice bio je izraditi kratki film i prezentaciju o radu same radionice, snimiti radioigru, napraviti dramatizaciju teksta i pripremiti scensku improvizaciju, razgovarati o vicevima, naučiti nešto više o njihovim obilježjima, izraditi plakat za predstavljanje i pripremiti interpretaciju viceva koje su učenici odabrali. Zapravo, u skupini se radilo sve ono što je učenicima blisko i što vole raditi. Pritom su se dobro zabavili i nasmijali. Učiteljice su zadovoljne radom, trudom i dobrim raspoloženjem učenika i svima nam poručuju da se smijemo koliko god možemo te da ne smijemo odustajati od onoga što nas potiče na smijeh. 

LA-CHA-CHA-CHEN

Voditeljica: učiteljica njemačkog jezika Marija Ružić

Sam naziv radionice nastao je zbog česte pogreške u pisanju riječi Lachen (smijeh). Radionica se održala u četiri dijela. Učenici su se bavili brzalicama koje su trebali izgovarati, tražili su citate poznatih osoba, čitali poslovice te smišljali imperative, na temu smijeha, koje su kasnije predstavljali. Učenici su trebali puno toga pripremiti, pročitati i prevesti i to nije bilo nimalo lako, no učiteljica je jako zadovoljna njihovim radom. Učiteljica je završila porukom: „Jeden Tag am den du nicht lachst ist ein verlorener Tag“.

 LAUGH IS THE GREATEST WISDOM

Voditeljica:  učiteljica engleskog jezika Mirjana Vrček

Da je smijeh najveći lijek, koji nam daje volju za životom, potvrdila je vesela i raspjevana skupina na ovoj radionici. Učiteljicu Mirjanu smijeh povezuje s onim što ljude izvlači iz lošeg raspoloženja, tuge i ružnih situacija.  Sve to potaknulo ju je da učenici sami pokušaju napraviti karikature, igre, viceve  te da se dobro zabave.  Poruka ove radionice je bila „Smij se što više jer smijeh je život.“

EVERYONE SMILES IN THE SAME LANGUAGE

Voditeljica: učiteljica engleskog jezika Lucija Katančić

U ovoj su radionici učenici pričali viceve, natjecali se u raznim igrama riječima te radili dramatizaciju i scensku improvizaciju pjesmice koja govori o smiješnim situacijama iz školskog života. Učiteljica je zadovoljna radom radionice i njenim konačnim rezultatom. Poručili su nam: „Smijte se što više.“

PREZENTACIJA SMIJEHA

Voditelj: učitelj informatike Tomislav Vertuš

Zadatak učenika bio je popratiti rad svih radionica i napraviti prezentaciju kao uvod u predstavljanje radionica u školskoj dvorani. Učenici koji su prisustvovali na radionici poboljšali su svoje vještine kod izrade prezentacija i uvježbali izlaganje prezentacije. Svi su učenici bili odlično raspoloženi i veseli.

MOŽE LI POVIJEST BITI SMIJEŠNA

Voditeljica:  učiteljica povijesti Martina Sedlar

Učenici su imali priliku saznati da se povijest može prikazati na smiješan način te da i u povijesti ima smiješnih situacija. U ovoj su radionici učenici gledali film Charlieja Chaplina „Veliki diktator“ koji govori o jednom teškom povijesnom razdoblju te prikazuje razdoblje Prvoga svjetskog rata na komičan način. Rad u skupinama i gledanje filma pokazali su se vrlo uspješnima. Njihov Charlie Chaplin (Leon Blaži) zabavljao nas je tijekom predstavljanja projekta u školskoj dvorani.

BUM-TRAS SVI NA GLAS!

Voditeljica: učiteljica glazbene kulture Jelena Keretić

Učenici vole svirati, a na satovima glazbene kulture nama baš puno prilika za sviranje pa je učiteljica na svojoj radionici odlučila  uvježbati jednu pjesmu svirajući udaraljke. Na radionici je bilo jako veselo i smiješno. Pjevajući i svirajući poručuju nam: „Osjeti ritam života i smij se svakodnevno.“

(NE)KNJIŽEVNI SMJEHOMJER

Voditeljica: knjižničarka Aleksandra Damjanić

Samo ime radionice govori o “mjerenju“ smijeha u različitim književnim i neknjiževnim tekstovima kao što su ulomci iz knjige, vicevi, stripovi... Nakon što su se prisjetili zašto je smijeh dobar,  učenici su čitali i zabavljali se radeći plakat. Uvježbavali su pantomime kako bi ostale potaknuli da pročitaju neke zanimljive knjige. Cilj radionice bio je puno se smijati, a učenici su zaključili da je smijeh vrlo važan kako bismo učinili život ljepšim i boljim. Knjižničarka nam poručuje: „Smijemo s(m)ijati smijeh jer ako mi zračimo pozitivnom energijom, onda će i svima oko nas biti ljepše.“

TKO SE IZA OSMIJEHA KRIJE?

Voditeljica: učiteljica likovne kulture Dijana Piskač

Tema ove radionice bile su karikature poznatih ličnosti. Naši su mladi umjetnici skupivši otpad  i otopivši pastele izradili karikature osoba koje su učenici na predstavljanju trebali otkriti. Prikupili su puno otpada koji su našli po ladicama, očistili su ladice i napravili nešto korisno. S veseljem su uredili okoliš putem recikliranja. Cilj je bio dobro se zabaviti i nasmijati publiku u čemu su svakako uspjeli.

I BOG SE VOLI SMIJATI

Voditeljica: sestra Leopolda Kefelja

Učenici na ovoj radionici imali su priliku na jedan veseo način upoznati smijeh i svjedočanstva o Božjoj radosti. Pogledali su priloge o časnim sestrama koje u svoj duhovni poziv uključuju pjesmu i veselje, pripremili kratku scensku improvizaciju te nam svima poručili da je ljepše i bolje živjeti u radosti i ljubavi. Poruka radionice je:  „Poznato je da osmijehom primamo bol i podnosimo teškoće. Kako bismo samo bili nezahvalni kad se svemu ne bismo nasmijali?“

 

MAX SUCHT DEN SUPERSTAR

Nakon predstavljanja radionica u školskoj dvorani, održano je pjevačko natjecanje „Max sucht den Superstar“. Nastupali su učenici nižih i viših razreda pjevajući pjesme na njemačkom jeziku. Učenike su za natjecanje pripremale učiteljice Marija Ružić i Maja Majnarić. Na kraju je Prosudbeno povjerensto objavilo da su pobjedu odnijele Lea i Sara Juriša, učenice 6.b razreda, te da će one predstavljati našu školu na Županijskom natjecanju u OŠ Cestica 15. svibnja.

 

Uz smijeh, glumu, pjesmu i ples priveli smo i ovaj projektni dan kraju. Osmijesi se nisu skidali s dječjih lica. Upravo bi tako trebao izgledati svaki dan jer osmijeh je ukras svakoga lica zato smijmo se i budimo sretni i zadovoljni. smiley

 

Što je o cijelom ovom danu i o oba projekta rekla naša ravnateljica Anđelka Rihtarić, pročitajte u nastavku.

Kako ste zapravo došli na ideju da se ovako nešto održi u našoj školi?

Kako sam došla na ideju? Nažalost, to nije moja ideja. To je jedna poprilično starija pedagoška ideja. Ima jedna lijepa izreka: „Reci mi i zaboravit ću, pokaži mi možda ću zapamtiti, uključi me i daj mi da sam napravim. To nikada neću zaboraviti.“ Tako smo i mi htjeli da učenici vide kako je to raditi i stvarati zajedno.

Kako ste Vi, kao ravnateljica, zadovoljni ovim projektnim danom?

Na samom početku ovoga dana zajedno s našom pedagoginjom obišla sam sve radionice i mogu reći da je prekrasan osjećaj kada vidiš da sto pedeset učenika radi u radionicama. Ono što je najljepše u svemu tome je da smo mi ušle u učionice i da nas nitko nije doživljavao, jednostavno zato jer su svi bili predani radu, stvaranju, kreativnim idejama. Atmosfera je zaista odlična. Jako sam sretna i zadovoljna svime što postižemo. 

Što mislite o radu učenika i ovakvom načinu učenja?

Moram reći, ovo je dan smijeha, a zapravo svi jako ozbiljno rade. Takav zapravo smijeh i jest, ozbiljan rad je uistinu takav, no mogu reći da je ono što radite prekrasno. Stvarate, družite se i jako puno učite kroz ovakav način, razgovorom i igrom. Na takav način ćete jako, jako puno naučiti, a to je ono najvrednije.

Kako Vam se čini timski rad učenika različitih razrednih odjela?

To je jedna bitna stvar ovoga projektnog dana. Svaka je radionica sastavljena od učenika od petog do osmog razreda. Znači, vi ste u radionicama i s onim učenicima s kojima inače niste u svojim razredima. Lijepo je da zajedno radite i da ste dobri jedni drugima, drago mi je da je to tako, vidljiva je odlična suradnja i pomaganje.

Kada kažem učenicima iz drugih škola da će se u našoj školi održati projektni dan oni me pitaju: „Što je to?“ Kako biste Vi objasnili naš projektni dan?

Jako mi je drago da vi o svojim iskustvima pričate i s učenicima iz drugih škola i drago mi je da smo u tome smislu dobri i napredni jer, vama, učenicima će to biti jedno od najdragocjenijih iskustava u vašemu školovanju. Dakle, učenje kroz projekt je zapravo najbolji i najkvalitetniji oblik učenja, to je oblik učenja i rada koji nije isključivo predavački. Vaši učitelji danas ne stoje pred vama i ne predaju vam, nego su vam dali samo smjernice, dali su vam ideje i upute, a nakon toga sve je na vama i u tome i jeste smisao ovoga prekrasnoga dana.

Kako ste zadovoljni prvim projektnim danom koji je održan u ožujku?

Moram reći jednu bitnu stvar da smo nakon prvog vodenog projektnog dana napravili anketu među učenicima  i učiteljima i anketa je pokazala da ste svi jako zadovoljni takvim načinom učenja i da vam se jako svidio. Onako u grubo bih mogla reći da je čak 98% učenika dalo najviše ocjene svemu što smo ispitivali, što zapravo znači da smo na dobrome putu.

Imate li planove da se u budućnosti održi još ovakvih projektnih dana?

Da, obavezno. Mi ćemo odmah danas nakon što završimo naš projektni dan imati jedan kolegij učitelja predmetne nastave gdje ćemo analizirati rezultate obaju projektnih dana i gdje ćemo zapravo odlučiti što i kako ćemo dalje. Ovo se pokazao kao odličan način učenja i svakako želimo da se ovakvo što nastavi.

Što za Vas znači smijeh? Kako Vi u svome životu živite radost i smijeh?

Bez smijeha ne bi vrijedilo živjeti. Smijeh je onaj najljepši začin u životu, sve što radimo u životu ako radimo sa smijehom, s vedrinom, s optimizmom zapravo je i lakše, i ljepše, i bolje ide. Naime, ako čovjek u životu nije veseo, ako nije optimist, ako ne vjeruje u sebe i u ljude pokraj sebe, onda je zapravo pitanje vrijedi li živjeti? Mene su upravo taj smijeh i vedrina izvukli iz nekih tužnih raspoloženja i svi problemi se puno bolje rješavaju sa smijehom.

Recite nam neku poruku o smijehu i svemu ovome.

Moja poruka svima vama, djeco, je da ostanete za cijeli život ovakvi kakvi ste danas, veseli i nasmijani, zainteresirani, radoznali i znatiželjni. Otkrivajte svijet, uživajte u druženju sa svojim prijateljima i upoznavanju drugih ljudi.

 
Hana Šestak, 8.a




VOZNI RED AUTOBUSA

VIRTUALNA KNJIŽNICA

           

VIRTUALNA IZLOŽBA

KADA U KNJIŽNICU?

RASPORED INFORMACIJA


ŠKOLSKO ZVONO

ŠKOLSKI JELOVNIK

KALENDAR RADA

Kalendar rada

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

KALKULATOR

E-DNEVNIK

     

     

KORISNI LINKOVI

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 1. 2018.

Ukupno: 242409
Ovaj mjesec: 2289
Ovaj tjedan: 675
Danas: 13
CMS za škole logo
Osnovna škola "Vladimir Nazor" Sveti Ilija / Školska 7, HR-42214 Sveti Ilija / www.os-vnazor-svetiilija.skole.hr / skola@os-vnazor-svetiilija.skole.hr
preskoči na navigaciju